Saturday 5 May 2012

4 maj

Till frukosten klockan 7. Bernt sitter redan där och efter att ha pratat med varandra 5 minuter att jag bokat in dykningen till fel dag. Jag vill ut och dyka imorgon, lördag, för då ska man ut till Dolphin House. Men jag har bokat dyk till idag. Kvart över åtta, när bussen kommer, pratar jag med Janna och allt löser sig. Jag följer med imorgon. Puh.

Förutom att avsluta en bok och påbörja nästa, hela tiden under parasollet, ägnas dagen mest
åt att prata med Bernt. Vi delar många tankar med varandra. Det blir verkligen allt från
barn, livet, döden, elektronik, jakt, måleri, resor, upplevelser och allt däremellan. Men
utav någon underlig anledning landar vi alltid vid ämnet mat. Jo, mat är ett kärt ämne både
i tanken och för smaklökarna. Så Bernt, generös som han är, bjuder på middag den här
kvällen.


God mat, trevligt sällskap och samtalsämnen som aldrig tycks ta slut men  värmen har väl
gjort sitt idag och jag känner mig totalt slut vid 8-tiden. Men jag har svårt att somna när
jag väl har krupit i säng. Boken är för bra, samtalen med Bernt alldeles för intressanta och
jag måste erkänna, jag känner mig lite spänd inför morgondagen. Två nöjesdyk. Sömnen är
orolig hela natten.

No comments:

Post a Comment