Saturday 5 May 2012

3 maj


Vaknar tidigt men försöker inte låtsas om det och somnar om. Nästa gång jag tittar å klockan
är hon tjugo i 9. Snabbt upp för att äta frukost. Omelett, yoghurt med lite fikonmarmelad
och melon. Mätt och belåter lägger jag på solstolen under parasollet och tar in alla
upplevelser. Läser min bok och drömmer mig bort. Bernt kommer förbi och vi bestämmer att ta
en gemensam lätt lunch. Återigen trevliga samtal.

Tillbaka till solstolen och senare på eftermiddagen bjuder Bernt på kaffe. Vi hade igår
pratat om kameror och han hade berättat att han har en GoPro. En sån där liten kamera som
man kan sätta fast på hjälm och som också är vattentät ner till 30 meter. Han har erbjuder
sig att låna ut den till mig nästa gång jag ska dyka, så nu hämtar han den till mig.
Imorgon är det torsdag och Penny hade rekomenderat mig den turen. Så jag bestämmer mig för
att gå bort till dykcentret och boka morgondagen. På väg tillbaka till hotellet stannar jag
till och intar en soppa. Gott. Sen sätter jag igång att lära mig kameran. Imorgon blir det
filma av.

No comments:

Post a Comment